Background

Na zijn studie Communicatiewetenschap & Marketing aan de Universiteit van Amsterdam was Jos van Mieghem vanaf 1989 werkzaam bij de door Jaap van Huis geleide media advies bureaus Universal Media en Media Exposure als RTV Director.
Klanten waren o.a. Cola Cola, L’Oreal, Levi’s, ABN Amro en Sony. Tevens was hij in die periode extern adviseur voor SKY Radio en Radio 538.

In 1993 maakte hij de overstap naar de publieke omroep, waar hij aan de slag ging als Research & Business Development Manager en lid was van het MT bij de STER in Hilversum.

Naast de normale bedrijfsvoering rondom reclameverkoop had hij twee bijzondere aandachtspunten in zijn portefeuille:

* Opdrachtgever van het Kijk- en Luisteronderzoek uitgevoerd door Intomart, waarbij de oprichting van de Stichting ter Promotie en Optimalisatie van Televisereclame (SPOT) centraal stond.

* De sportrechten van de NOS, evenementen als Champions League, Amstel Cup en PTT Telecompetitie.

In 1995 volgde hij naast zijn werk bij de STER de postdoctorale opleiding Communicatie en Mediastrategie van de Universiteit van Groningen.

In 1996 trad hij in dienst van Sport 7. Als Sales Director was hij daar 7 maanden werkzaam, alvorens het station 3 maanden na haar start om politieke redenen van de buis verdween.

Na Sport 7 was hij als adjunct directeur van Het Media Instituut de bedenker van Televisie Informatie Punt (TIP) en de planningssoftware TV Max.

In 1998 werd hij door Lex Harding en Herman Heinsbroek gevraagd de commerciële leiding op zich te nemen van The Music Factory.

Naast de reguliere reclame-omzet was hij verantwoordelijk voor de TMF Awards, de cd compilaties Hitzone, No Sweat en in samenwerking met Radio 538 de Megafestatie, TOP 40 en Museumplein op Koninginnedag.

Na de overname door MTV in 2001 vertrok Jos van Mieghem als commercieel directeur naar ID&T Holding.

Daar gaf hij leiding aan de commerciële afdelingen van de evenemententak, de horecazaken (Mme. Jeanette, Bloomingdale en Cineac), de platenmaatschappij, ID&T Magazine en ID&T Radio.
In 2003 was Jos tevens directeur van ID&T Media en had daardoor ook de dagelijkse leiding over ID&T Magazine en ID&T Radio.

Eind 2003 geeft hij invulling aan zijn wens tot zelfstandig ondernemen en begon Just Ask.

Sinds maart 2011 is hij tevens Founder/Managing Partner van de Sponsor Consultancy Group.

In januari 2012 is hij ook Co Founder van Het Amsterdamsche Voetbal.

Relevante (ex-)bestuursfuncties

SPOT                                      – bestuurslid

One                                         – voorzitter

CKO                                        – bestuurslid

IAB                                          – penningmeester

MWG                                       – congrescommissie

MWG                                       – bijeenkomsten commissie

AFC                                          – jeugdbestuur

Kabelraad Amstelveen        – voorzitter